Autor: Mgr. Zuzana Kurinciová
Školiteľ: doc. RNDr. JUDr. Pavol Sokol, PhD.
Abstrakt
Táto záverečná práca sa zaoberá problematikou výučby informačnej bezpečnosti žiakov stredných škôl v študijnom odbore obchodná akadémia. V prvej kapitole analyzuje súčasný stav výučby v kontexte Štátneho vzdelávacieho programu pre odborné školy, aktuálnej právnej úpravy a požiadaviek zamestnávateľov na vedomosti a zručnosti absolventov obchodnej akadémie v tejto oblasti. Analýza troch aspektov je východiskom pre výber tém informačnej bezpečnosti a definíciu jej základných pojmov s ohľadom na potreby pracovného trhu. Hlavným cieľom práce je na základe získaných informácií navrhnúť metodiky výučby vybraných tém informačnej bezpečnosti pre žiakov prvého ročníka v odbore obchodná akadémia, overiť ich vo výučbovom procese a z nadobudnutých skúseností sformulovať odporúčania pre pedagogickú prax.
Ciele
- Analyzovať výučbu jednotlivých tém informačnej bezpečnosti žiakov obchodnej akadémie z pohľadu štátneho vzdelávacieho programu, právnej úpravy a požiadaviek z praxe.
- Navrhnúť a v praxi overiť metodiku výučby informačnej bezpečnosti žiakov obchodnej akadémie.
- Spracovať skúsenosti z výučbového procesu a na ich základe sformulovať odporúčania pre pedagogickú prax.
Literatúra
- Olejár, D. a kol.: Študijné materiály pre kurzy informačnej bezpečnosti pre informatikov nešpecialistov v IB, špecialistov v IB a učiteľov. Ministerstvo Financii, Bratislava, 2013.
- Spišáková, M., Sokol, P., Varadyová, T.: Informačná bezpečnosť (učebnica pre stredné školy). UPJŠ. 2020.
- Zeman M. a kol.: Učebnica informačnej bezpečnosti pre stredné školy a gymnázia. Prvá časť. OZ Preventista – združenie pre bezpečnosť a prevenciu. 2021.
Priebeh práce
Zatiaľ nezverejnené