Autor: Mgr. Anna Liptajová
Školiteľ: doc. RNDr. JUDr. Pavol Sokol, PhD.
Konzultant: PaedDr. Ján Guniš, PhD.
Abstrakt
Informácie sú všade okolo nás. Sú neoddeliteľnou súčasťou nášho života nášho každodenného života, preto majú pre nás vysokú, niekedy až nevyčísliteľnú hodnotu. Informačné systémy, ktorých úlohou je spracovávať informácie, sú často ľahkým cieľom útočníkov. Tí sa snažia informácie zneužiť vo vlastný prospech alebo použiť proti nám. Preto by sme sa mali naučiť tieto informácie chrániť. Ochrana informácií a informačných systémov je jedným z hlavných cieľov informačnej bezpečnosti. Existuje viacero prístupov, ktoré sa snažia predísť bezpečnostným útokom. Jedným z nich je aj použitie honeypotov. Honeypoty sú informačné systémy, ktoré priťahujú potencionálnych útočníkov svojou atraktívnosťou. Namiesto toho, aby sme útočníkovi bránili v jeho činnosti, umožníme mu uskutočniť útok na zariadení, pomocou ktorého môžeme dôkladne sledovať jeho postup či použité nástroje. Takto získané údaje nám poslúžia na odhaľovanie zraniteľností informačných systémov a analýzu rizík či bezpečnostných hrozieb. V rámci učebných plánov stredných škôl sa v informačnej bezpečnosti poskytuje len obmedzený priestor. Žiaci často využívajú rôzne sieťové služby, neuvedomujú si však potencionálne ohrozenie či riziko ich použitia. V tejto práci sme navrhli metodiku výučby informačnej bezpečnosti prostredníctvom honeypotov. Zamerali sme sa na bezpečnosť vybraných sieťových služieb cieľom naučiť žiakov základné pojmy informačnej bezpečnosti, Pripravili sme testovacie prostredie a iné didaktické pomôcky vhodné na vyučovanie informačnej bezpečnosti, ktoré sme overili v pedagogickej praxi.
Ciele
Zatiaľ nezverejnené
Literatúra
Zatiaľ nezverejnené
Priebeh práce
Zatiaľ nezverejnené